انواع سرویس و خدمات هتل ها

آشنایی با انواع سرویس و خدمات هتل ها

اگر تا به حال اقدام به رزرو هتل کرده باشید ممکن است با اصطلاحات و واژه هایی مانند : (واچر، فولبرد F.B و…) مواجه شده باشید که آشنایی با آنها نداشتید و نیاز به دریافت توضیحاتی برای انواع سرویس و خدمات هتل ها و درک مفهوم این اصطلاحات از طرف مسئول پذیرش یا سایر افرادی که برای دریافت رزرو هتل با شما در ارتباط بوده اند داشته اید. مواردی که برای انتخاب هتل محل اقامت شما نیز میتواند بسیار با اهمیت باشد چرا که با تغذیه شما نیز در ارتباط است و باید از قبل بدانید هتلی که برای اقامت انتخاب کرده اید چه امکانات و ویژگی های از این نظر دارد. شاید موردی باشد که برای شما بسیار حائذ اهمیت باشد که مثلا منو هتل سلف سرویس است یا حق انتخاب محدود است.

خدمات هتل min - انواع سرویس و خدمات هتل ها

این بخش شامل نکات مهمی است که باید بدانید چرا که باید بدانید در ازای مبلغی که پرداخت می کنید چه نوع خدماتی می توانید از هتل دریافت کنید. در اینجا برخی اصطلاحات که در خدمات هتل و اتاق کاربرد دارند را برای شما شرح میدهیم تا در آینده هنگام انتخاب هتل و اقدام به رزرو با دید بهتر بتوانید هتل مناسب سفر خود را انتخاب نمایید.

واچر

بطور خلاصه به برگه تایید رزرو هتل واچر می گویند. واچر زمانی که شما هتل خود را بصورت قطعی رزرو کرده باشید در اختیار شما قرار می گیرد. وقتی شما واچر دریافت کنید به این معنی است که اتاق شما در هتل مورد نظرتان در تاریخ مشخص شده و مدت زمان اقامتی که تعیین کرده اید برای شما رزرو شده و به ثبت رسیده است.

Voucher Hotel min - انواع سرویس و خدمات هتل ها

گاهی ممکن است از طریق شرکت های رزرواسیون هتل اقدام به رزرو هتل کنید که برگه واچر را از آنها دریافت کنید و با در اختیار داشتن واچر در زمان مراجعه به هتل مورد نظر بدون هیگونه دردسری در هتل پذیرش شوید.

انواع سرویس و خدمات هتل ها

پذیرش یا check in

پذیرش check in min - انواع سرویس و خدمات هتل ها

شما در زمان ورود به هتل با فرایندی مواجه می شوید که به آن چک این یا پذیرش می گویند. در این مرحله فرمی در اختیار شما قرار داده می شود که باید اطلاعات خود و همراهانتان را در آن ثبت کنید. اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی، کشور یا شهر مبدأ، تاریخ تولد و کدملی و هدف از سفر به آن شهر را باید در این فرم وارد کنید. بعد از اتمام مرحله پذیرش کلید اتاق را دریافت می کنید و سپس اجازه ورود به اتاق خود را دارید. بهتر است بدانید در بیشتر هتل ها ساعت پذیرش و تحویل اتاق به مهمان ساعت ۱۴ هر روز بوده و پیش از این ساعت امکان پذیرش وجود ندارد.

چک اوت یا خروج
hotel check out min - انواع سرویس و خدمات هتل ها

به فرایند تخلیه اتاق، تسویه حساب  و خروج از هتل چک اوت Check Out می گویند. ساعت ۱۲ نیز ساعت تخلیه اتاق است که در زمان اتمام اقامت شما در هتل و روز خروج باید در این ساعت اتاق را تخلیه کنید. البته این امکان وجود دارد که درصورت نیاز، پس از تخلیه و تحویل کلید اتاق، ساعات فاصله تا زمان بلیط خود را در لابی هتل منتظر باشید و سپس به سمت پایانه سفر خود حرکت کنید.

انواع خدمات هتل ها

Hotel Services min - انواع سرویس و خدمات هتل ها

Room Only (R.O)

در این نوع پذیرش فقط اتاق در اختیار مهمان قرار میگیرد و سایر خدمات مانند صبحانه، نهار و شام به مهمانی که به این صورت پذیرش شده ارائه نمی شود. این نوع از هتل ها شاید چیزی شبیه به مهمانپذیر ها باشند و اغلب در آمریکا و بعضی از کشورهای اروپایی وجود دارند.

Self Catering (SC)

اتاق هایی که به این صورت ارائه می شوند دارای آشپرخانه کوچکی که مجهز به لوازم آشپزی و ظروف غذا خوری است و مسافر می تواند غذای خود را شخصا بپزد و میل کند. این انتخاب مناسب افردای است که دوست دارند هر زمان که تمایل داشتند غذا بخورند. همچنین می خواهند بودجه محدود خود را صرف هزینه های رستوران نکنند.

Bed & Breakfast (B.B)

این نوع اقامت شامل اتاق به همراه صبحانه رایگان ارائه می شود و مهمان برای دریافت سایر خدمات باید هزینه آن را پرداخت کند. در برخی از هتل ها ممکن است خوراکی های خاصی مانند آب میوه طبیعی وجود داشته باشد که باید بصورت جداگانه برای آن هزینه پرداخت شود. البته در بیشتر هتل ها، صبحانه بصورت سلف سرویس ارائه می شود و مهمانان می توانند از انواع خوراکی های سرد و گرم استفاده کنند اما اجازه بیرون بردن خوراکی از رستوران را ندارند.

Half Bord (H.B)

اگر اتاق شما بصورت نیم بورد رزرو شده باشد به این مفهوم است که به همراه اقامت، وعده صبحانه و ناهار نیز به صورت رایگان به شما ارائه می شود و برای باقی خدمات مورد نیاز باید هزینه مجزا پرداخت کنید.

بعضی هتل ها در این نوع از رزرو گاهی تفاوت هایی با هم دارند و ممکن است به جای وعده ناهار، وعده شام را به مهمان ارائه کنند. انتخاب ناهار یا شام به عهده هتل است. این مورد در مناطق و شهرهای مختلف، بر اساس غرف هتل ها و مباحث گردشگری آن مناطق متفاوت است. مثلا هتل های دوبی اغلب صبحانه و ناهار را ارائه میکنند ولی در هتل های ترکیه معمولا صبحانه و شام به مسافر ارائه می شود.

آشنایی با انواع سرویس و خدمات هتل ها

Full Bord (F.B)

در پذیرش فولبرد اقامت مسافر به همراه دریافت وعده های صبحانه، ناهار و شام است. مسافر به همراه ناهار یا شام فقط یکبار می تواند از نوشیدنی استفاده کند. البته در برخی هتل ها مسافر باید برای خوردن نوشیدنی و میان وعده ها پول آن را پرداخت کند.

ALL Inclusive (ALL)

این نوع اتاق مناسب آن دسته از مسافرانی است که علاقه چندانی به ماجراجویی و گشت زنی در شهر را ندارند و هدف آنها از سفر استراحت مطلق است. این هتل ها امکانات تفریحی و فراوانی مانند استخر، پارک های آبی، ساحل اختصاصی، باشگاه ورزشی و دیگر خدمات تفریحی رفاهی را به مسافران ارائه می کنند. در این نوع هتل ها مهمان علاوه بر سه وعده اصلی غذایی، می تواند از میان وعده های متنوعی مانند انواع کیک و شیرینی و نوشیدنی ها به صورت رایگان استفاده کند. البته مسافر کلیه هزینه های این نوع اقامت را در زمان رزرو پرداخت کرده است. نکته اینکه سرو میان وعده یا نوشیدنی در هتل های ALL در ساعت مشخصی از شب (اغلب ساعت ۱۱ شب) متوقف می شود.

Ultra All Inclusive (U.ALL)

هتل های U.ALL نیز مانند هتل های ALL هستند با این تفاوت که سرویس دهی آن ها محدودیت زمانی ندارد و به صورت ۲۴ ساعته به مهمانان سرویس دهی می کنند. در بعضی از این هتل ها امکاناتی مانند ماساژ رایگان نیز به مسافران ارائه می شود.

منو بوفه

و اما یک مورد دیگر در نوع پذیرایی مهمانان در هتل ها رایج است که به نام منو بوفه (یا همان سلف سرویس) مشهور است.

در این روش مسافر میتواند در رستوران هتل از هر نوع غذا و نوشیدنی و سایر مواردی که روی میز سلف سرویس چیده شده استفاده نماید و محدودیتی در استفاده از انواع خوراکی ها و نوشیدنی ها ندارد.

مطالعه این مقاله رو از دست ندید:
رزرو هتل در مشهد.

هتل معرفت مشهد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *